כִּי שִׂמַּחְתַּנִי יְהוָה בְּפָעֳלֶךָ;

   בְּמַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אֲרַנֵּן.


תהילים, פרק צב, פסוק ה’

האירוע המרכזי לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן 2017

שנה שלישית ברציפות אנו מפיקים את האירוע החשוב הזה, בהובלת המשרד לשוויון חברתי ויד יצחק בן צבי בשיתוף משרד החינוך. משנה לשנה, עם ציון מקומם הייחודי של אנשי קהילות ערב ואיראן בסיפור הציוני, נבנה ומעוצב הפורמט הבימתי המעמיק את הסיפור שלא סופר. והפעם, באמצעות השירים והסרטונים הוצג הקשר ההיסטורי לארץ ישראל, הזיקה והגעגוע לירושלים, כששנת ה-50 לאיחוד ירושלים בירת ישראל נותנת משנה תוקף לעומקו של הקשר.

על ההנחיה הופקדו לילית נגר ואביב אלוש – הישן והמשובח אל מול החדש והמעודכן. עדויות וסיפורים היסטוריים מרגשים ואותנטיים נשזרו בים השירים והפיוטים, בביצועים קלאסיים ועכשוויים של זמרים המייצגים את הקהילות המגוונות.

לא מדובר בסתם ערב פולקלור אמנותי להעלאת סיפורן של הקהילות; המיזם כולו נולד מתוך צורך, מכמיהה להשמיע את קולן הלא נשמע בהוויה הציונית-ישראלית.

הערב כולו הופק כחלק מליווי אסטרטגי מתמשך ומניהול סדרת אירועים, ביוזמת המשרד לשווין חברתי ויד בן צבי ובשיתוף משרד החינוך. כיאה לחשיבותו, הוא שודר בערוץ 2 וכך נגע בלבו של קהל רחב עוד יותר.

מנחים: לילית נגר, אביב אלוש

אורחי כבוד: השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל וראשי הקהילות

משתתפים: אישתאר, דקלון, סגיב כהן, איתי לוי, עופר לוי, אביהו מדינה, מורין נהדר, מירי מסיקה, נסים סרוסי, הפייטן רבי יהודה פתיה, עינת שרוף, תזמורת פירקת אלנור

ארנן קריאייטיב והפקות בע"מ

למידע נוסף: office@aranen.com

כתובת: יקנעם 3, תל אביב 67443

טלפון: 03-5468044